miss zathe

7 TIPS FOR EN BEDRE MORGENRUTINE

  • 07.07.2017, 16:25


 

God fredag! 

Nå er det snart helg, ikke det at det spiller noen stor rolle for meg som er arbeidsledig og styrer dagene mine akkurat slik jeg vil. Men jeg har også mine gjøremål om morgenen, som gjør at jeg må opp tidlig. Hunder som skal luftes. Hester som skal ut og fores osv. Så jeg tenkte å gi dere noen tips til hvordan det er enklere å opprettholde rutinen med å stå opp tidlig, selv om det er helg.  

 

 

 Kom deg opp

Finn noe å gled til å stå opp til, så blir det mye lettere og komme seg opp av sengen. Kommer du deg opp i rett tid, slipper du en hektisk morgen. 

 

♡ Vann

Ha gjerne et glass vann stående på nattbordet. Etter en god natts søvn, og man har sovet i flere timer kan man ofte føle seg litt tørst og tørr i munnen. Det er jo ikke så rart, siden kroppen ikke har fått påfyll av vann på flere timer. Så ha gjerne en flaske eller et glass vann på nattbordet, så du kan drikke med en gang du våkner. Eller ta deg et glass vann når du kommer inn på kjøkkenet. Dette vil friske opp kroppen mye!

 

♡ Koffein

Er du glad i kaffe, te eller lignende, drikk gjerne en kopp når du har stått opp. Så vil du fort legge merke til at kroppen blir kvikkere, og det vil føles enklere å starte dagens gjøremål.


 

♡ Kom deg ut 

Frisk luft er alltid bra for kroppen. Du vil også bli mere våken av å ta deg en tur ut rett etter at du har stått opp. Ta med deg kaffekoppen ut på verandaen og nyt morgenen ute. Det er jo mye bedre å være ute enn inne nå som det er sommer, fint vær og gode temperaturer. Min favoritt morgenstund er å sitte ute på verandaen sammen med hundene og nyte en kopp starbucks cappuccino :) 



Frokost

Mange spiser ikke frokost, og det er helt greit. Jeg har selv vansker for å få i meg mat om morgenen, da det frister veldig lite meg en tørr brødskive rett etter at man har stått opp. Det jeg gjør er å først starte dagen med en cappuccino. Mens jeg drikker den prøver jeg å tenke ut hva jeg har lyst på til frokost. Om det er noe som frister. Jeg tenker at frokosten ikke trenger å være et stort måltid, men bare noe lite for å få litt energi til å starte dagen. Prøv å vær kreativ! Lag noe som ser gått ut og som er enkelt å få i seg :) 


 

Aktivitet

Å ta seg en liten gåtur eller joggetur tidlig på morgenen vil føles utrolig forfriskende! Samtidig vil du våkne skikkelig og få en god start på dagen. Aktivitet gjør også at man blir i bedre humør, og hva er vell bedre enn å starte dagen med godt humør? :)


 

Dusj

Er du av typen som liker å dusje om morgenen? For all del, gjør det! Du blir ikke bare ren av en dusj, men å kjenne vannet renne nedover kroppen vil gjøre at du føler deg mye mer våken og du vil føle deg klar for å gå ut og starte dagen.

 

 

Håper dere fikk noen tips og litt ny motivasjon ♡

 

 

 

 

misszathe

Hei! Jeg her Toril Bergheim og er 21 år. Jeg er utdannet PT gjennom Active Education i Oslo. Men selv bruker jeg heller navnet styrkecoach i stedet for PT, da det er styrketrening som er min greie. Jeg har en stor lidenskap for det her med kropp, trening og kosthold, og hvordan det hele henger sammen. Ønsker du og få et innblikk i livet mitt og hva jeg driver med, er du hjertelig velkommen til og lese bloggen min! :)

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits