Treningsmotivasjon

  • 09.07.2017 - 21:17

 

Heisann! ♡

 

Treningsmotivasjon kan komme å gå fra tid til annen. Har du lite motivasjon til å trene for tiden? Da kan du fortsette og lese her :)

 

Sett deg mål

Det å sette seg mål vil gjøre at man har større sjanse for å lykkes med treningen. Finn ut hva du vil jobbe mot og sett deg deretter et realistisk mål. Det kan også være lurt å sette opp små delmål på vei opp mot selve målet. Da blir det lettere å se fremgang og man vil dermed få bedre motivasjon til å fortsette.

 

Se på inspirasjonsbilder og videoer

Let litt rundt på nettet etter bilder, videoer, personer som motiverer deg. Da jeg trente styrke før så jeg alltid på Dani Reardon rett før jeg dro på trening. Det ga meg liksom det lille ekstra jeg trengte for å gi alt når jeg kom på treningssenteret. Ser på på bilder og videoer av dyktige personer, lærer du dessuten også veldig om trening og teknikker :)

 

Tren slik du liker

Finn ut hvilken type trening du liker! Trener du noe du ikke liker, vil det bli veldig vanskelig å holde motivasjonen oppe. Du kommer mest sannsynlig heller ikke til å oppnå noe særlig fremgang om du hater treningen din. Og det kommer til å bli et strev å bare komme seg på trening. Prøv heller å teste ut forskjellige typer trening, og finn ut hva som passer deg best. Det er mye å velge mellom, så ikke gi opp med en gang :)

 

Musikk

Musikk skal ha stor effekt på treningsmotivasjon. Og hører du på musikk som faktisk motiverer deg, er det større sjanse for at du kommer til å gi mere på trening og dermed trene hardere.

 

Før og etter bilder

Før du starter, ta før bilder! Så når du har trent noen måneder / år, ta nye bilder, så kan du faktisk se fremgang med egne øyne! Det er vell ikke noe som er mer motiverende enn å faktisk fremgangen på den måten? 

 

Tren sammen 

Tren sammen med en venninne eller en kompis. Det gjør treningen både morsommere, tryggere og mer kreativ. 


 

Spis sunt

Når du spiser sunt gir du kroppen din masse bra næring som den vil elske deg for. Spiser du sunt får du også mer energi til trening, og treningen vil få framgang. Det er viktig å passe på å få i seg nok proteiner når man trener, slik at musklene får bygget seg opp. Musklene trenger nemlig mer proteiner når du trener, i forhold til om du ikke trener. Du har sikkert hørt masse forskjellig om hvor mye protein kroppen trenger når man trener, men av egne erfaringer så er det bedre å spise for mye proteiner enn for lite. Hvor mye du trenger kommer litt an på hva, hvordan og hvor mye du trener.  Om du er usikker på hvor masse proteiner du trenger hver dag, kan du tenke 1,5 - 3 gram protein per kg kroppsvekt.
Lag deg en treningsplan

Har du en treningsplan er det mye lettere og komme seg på trening. Noterer du ned undervis også, er det mye lettere å se framgang. Og se hva som funker og ikke funker. Lag deg en plan og hold deg til den. Vet du ikke hvordan du setter opp en plan kan du høre på ditt nærmeste treningssenter om det er noen der som kan hjelpe deg, eller så kan du jo søke litt rundt på google? Eller så kan du jo spørre meg :)

Ja, jeg er faktisk PT / personlig trener / styrkecoach 

 

Nytt treningstøy

Nå er det ikke slik at man kan kjøpe seg nytt treningstøy for hver gang man skal trene. Men å kjøpe litt nytt til garderoben nå og da kan faktisk hjelpe på og holde motivasjonen oppe. Det er jo alltid gøy å dra på trening i nytt treningstøy. Så har motivasjonen satt en stopper for deg, dra innom en butikk hvor de selger treningstøy og kikk litt rundt om du finner noen klær som gjør at du får lyst til å dra på trening igjen.

 

 

Fikk du bedre motivasjon eller ny inspirasjon? ♡

 

 

 

 

#trening #treningsmotivasjon #motivasjon #kosthold

 

Toril Bergheim

Hei! Mitt navn er Toril Bergheim. Jeg er 21 år. Jeg bor på Smøla, som er en liten øy utenfor Møre. Her bor jeg sammen med kjæresten min ♡ Sammen har vi 3 hunder, 3 katter og 2 hester ♡ Jeg er utdannet som PT, personlig trener men er for tiden arbeidsledig. Rett og slett på grunn av at jeg trives bedre med å jobbe hjemme med dyrene våre, og satse litt der istedenfor ♡

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits